Tolleripentuja syyskuussa?! Reissukertomus :)

Meille on suunnitteilla tolleripentuja!! 🙂
Vihdoin voin päivittää kotisivuille uutiset – Kromi on astutettu ja toiveissa on lauma riistaviettisiä syystermiittejä! Vähemmän termiititkin toki kelpaisivat 😉

Matkasimme viime viikolla Kromin kanssa Ruotsiin, n. 450 kilometriä Tukholmasta tapaamaan sulhasta. Kromi oli ihanan reipas ja sopeutuvainen reissuseuralainen, kaikkialla kotonaan 🙂 Monta muutosta oli matkassa ennen reissua ja vielä reissussakin, j mutta nyt ollaan palattu ja kaikki hyvin! Ei voi sanoa, etteikö tämän projektin eteen olisi tehty töitä :O Koska Kromiina päätti siirtää juoksujaan oletettua myöhemmäksi, osuivat juoksut lomakauteen sopivasti. Alkuperäinen uros myös oli vaihdettava ensimmäisen uroksen terveyshuolien vuoksi. Ulkomaisten astutusten kanssa saa aina olla tuli hännän alla reissuun lähdön kanssa ja kun sitten tiedettiin lähtöajankohta, niin laivoja olikin yllättäen todella vaikea saada ja hetken vaikutti jo siltä, ettei päästä ajoissa perille. Sitten kun sain menomatkan, niin en saanutkaan paluumatkaa. Löysin sitten lopulta Kapellskäristä lähtevästä laivasta vähän hintavamman paluumatkan joten päästiin neljä yötä Ruotsissa vietettyämme takaisin. Ekan yön hotellivarauskin meni mönkään – kun päästiin illalla perille hotelliin, niin varattua huonetta ei ollutkaan vapaana 😀 Niinpä ajelimme Kromin kanssa keskellä yötä etsimään toisen hotellin ja pääsimme vihdoin puoli yhdeltä yöllä sinne kirjautumaan 😉  Respassa olevalla naisella oli kuulemma myös tolleri – voiko sellainen hotelli muuta kuin hyvä sitten ollakaan 🙂

Matkan varrelle mahtui vielä osuminen sopivasti autoruuhkaan ja köröteltiin motaria 10-20 km/h vauhtia tovi jos toinenkin (45 minuuttia). Mutta päästiin perille 😀
Kun koirat sitten viimein treffasivat, niin oli kyllä selvää että Kromiina tykkää Nissestä ja päinvastoin. He olivat niiiin liikkiksiä yhdessä 🙂 Olin tosi iloinen miten kohtelias ja kiltti uros Nisse oli; se jaksoi leikkiä Kromin kanssa niin kauan kuin Kromiina halusi. Astutukset sujuivat helposti eikä niihin tarvinnut puuttua (toki turvattiin koirien turvallisuus). Ultrassa sitten muutaman viikon kuluttua selviää tuleeko niitä toivottuja Kromi-Nissejä ❤ .  Toivottavasti tulisi! Paluumatka sujuikin sitten jo mukavammin; ehdittiin pysähtyäkin matkalla muutamassa paikassa ja Kromiina sai uuden pedin matkamuistoksi. Laivassakin kaikki meni kivasti – sitä yhtä toimimattomaksi muuttunutta hyttikorttia, joka piti käydä vaihtamassa, ei lasketa 😉

Majoituimme osan aikaa Nissen luona, joten ehdin nähdä sitä pidemmän aikaa. Se oli ihan upeassa kunnossa, eikä vaikuttanut yhtään lähes 11-vuotiaalta. Se oli sisäisesti varma ja rauhallinen, mutta tekemisenhaluinen ja leikkisä uros, jonka uskon sopivan Kromin luonteen ja ominaisuuksien kanssa todella hyvin yhteen 🙂 Ainakin kaikkien ominaisuuksien yhteen sopivuutta on mietitty taatusti enemmän kuin laki sallii 😀 Ulkomuodollisesti Nisse oli vielä komeampi kuin odotin, ihan mun tyylinen tolleriuros ja uskon niiden olevan siltäkin osin tosi hyvä match, mikäli vain onni on myötä 🙂 Ennen kaikkea toivon kuitenkin terveitä ja reippaita tolleripalleroita.

Pentusivulta löytyy infoa yhdistelmästä!  Jos etsit omaa aktiivista harrastuskaveria, otahan yhteyttä 🙂 Me jäädään jännityksellä oottelemaan muutaman viikon päästä tehtävää ultraa ja toivottavasti kasvattelemaan mahaa… ❤

Suuri kiitos Ingrid, että sain käyttää hurmaavaa Nisseä! ❤

dav
Kromiina Turun satamassa odottamassa laivaan lähtöä.

Laivalla pelailemassa pelejä 😉

Kromi hyttikortteineen.

dav
Tax free -ostokset 😉

Maata näkyvissä! Taukopaikka Ruotsin puolella.

Perillä tutustuttiin isoihin lihansyöjäetanoihin.

…ja Nisseen! Tässä hän tarjoaa bravuuriliikettään 🙂 Hurmaava vanha herra, josta ei kyllä ketteryyden puolesta olisi ikää huomannut mitenkään! Variksen nähdessään Nisse loikki valehtelematta paikaltaan ilmaan varmaan sen metrin verran saadakseen tipun…   Mies makuuni 😀

sdr
Paluumatkalla retki kulki tällaisen paikan halki. Käytiin vähän ulkoilemassa ennen laivalle ajoa.

sdrNynäs slott ja linnan prinsessa, joka kyllä lähinnä haaveili tuonne suihkulähteeseen pulahtamisesta… Pahus, kun olivat rakentaneet aidat ympärille.

Hytissä treenattiin illalliskananmunan pitoa 😛

Hän väsyneenä paluumatkalla. Kerrankin sai nukkua ihan luvan kanssa sängyssä – kotona kun ei saa 🙂